روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان - شماره 4251

 حاج‌علی‌اکبری: سخنرانی برخی‌ها در حوادث زاهدان تحریک‌کننده بود توطئه خطرناک اخیر کشور از جنس فرهنگی و اجتماعی بود

 رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: در حوادث اخیر استان کسانی که با توئیت زدن و سخنرانی‌های تحریک‌کننده آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند باید پاسخگو باشند؛ آن‌ها حتماً در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد سهیم هستند.
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری پیش از ظهر دیروز در همایش «میثاق مردم دارالولایه سیستان با ولایت» که با حضور حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام مهدوی مهر و حجت‌الاسلام لطفیان به‌عنوان هیئت اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان و جمعی از جوانان، بزرگان، سران طوایف، ریش‌سفیدان، علمای شیعه و سنی و نخبگان، دانشجویان و مسئولان سیستان برگزار شد، اظهار داشت: سلام پر از مهر و محبت رهبر عزیز و عالیقدرمان و امام عزیزتر از جانمان را در این مجلس پر از صفا، معنویت و بصیرت به همه شما برادران و خواهران عزیز و گرامی، اهالی مومن، باوفا، صبور، مهربان، شجاع و اهل ولایت سیستان و همچنین عزیزانی که در دارالولایه زابل و منطقه عمومی سیستان پرچمدار غیرت و ایمان هستند اهدا می‌کنم.
رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان افزود: این افتخار نصیب هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان شده تا پیک مهر و محبت امام عزیزمان باشیم برای استان سیستان و بلوچستان و امروز در جمع باصفای شما حضور پیدا کنیم. درباره شما فراوان خوانده و شنیده‌ایم و امروز هم به عیان مشاهده می‌کنیم و بنده هم از سال‌های دور با جوانان عزیز این خطه آشنایی دارم؛ بچه‌هایی با استعداد، بلندهمت و با ظرفیت فراوان برای اینکه بتوانند نور چشم خانواده، منطقه خود، ایران و اسلام باشند و امروز هم جلسه ما سرشار از حضور این قشر است.
وی بیان کرد: این اجتماع با حضور برادران و خواهران شیعه و سنی برگزار شده که مظهر وحدت است. عشق و ارادت مردم سیستان به رهبر عزیز انقلاب در این اجتماع به وضوح نمایان است چرا که این همایش در مدت کوتاهی هماهنگ شده و این حضور پرشور و معنادار برای ما مایه افتخار است. عزیزانمان در خصوص نیاز‌های این منطقه و دشواری‌های موجود مطالبی را مطرح کردند و بشارت‌هایی هم دادند و امروز پیام‌های پرمهر و محبتی هم از سوی مردم سیستان برای رهبر انقلاب شنیدیم؛ این جلسه با صفا به تعبیری تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب است. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: اغتشاشگران این بار جلادانه وارد میدان شدند و داعش‌وار ورود کردند و وقتی سراغ ارزش‌ها و قرآن و پرچم ایران رفتند و سخن از براندازی گفتند خیلی زود دستشان رو شد و همین امر موجب شد عده‌ای که مقداری دچار ابهام شده بودند از جریان اغتشاشات فاصله بگیرند و به توفیق الهی دشمن در این توطئه خطرناک اخیر که از جنس فرهنگی و اجتماعی بود با یک شکست مفتضحانه دیگر روبرو شد. ملت ایران یک بار دیگر با غیرت، ولایت‌مداری و وفای خود دشمنان خون‌خوار را شکست دادند و اکنون دشمنان ما از سیلی جدیدی که خودرده‌اند گیج هستند.
وی افزود: البته در گوشه و کنار عده‌ای از فریب خورده‌ها و نفوذی‌ها حوادث تلخی رقم زدند و ماجرای شاه چراغ را دیدیم که همین ایل و تبار بودند که مردم را شهید کردند. بعضی از این جوان‌هایی که در این ماجرا‌های اخیر ورود پیدا کرده و دستگیر شدند که البته اکثر آن‌ها آزاد شده‌اند، در اعترافات خود گفته‌اند که هیجانی شده بودند و ابراز پشیمانی کرده‌اند. البته این حوادث بری نظام هزینه‌سازی کرد و به سطح امنیت جامعه آسیب زد.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: وقتی سطح امنیت بالا که مزیت ایران عزیز است آسیب دید، نتیجه آن عملیات نفوذ و اتفاقی شبیه شاه چراغ و آنچه در زاهدان و خاش رخ داد می‌شود که در این وقایع عزیزانی از ما از مدافعان امنیت و افراد بی‌گناهی که گاهی عابر بودند به شرف شهادت رسیدند. این وسط نفوذی‌ها هم کار خود را می‌کنند؛ حتماً شنیده‌اید در همین قضایای اخیر که در سیستان و بلوچستان رخ داد تسویه حساب‌های شخصی و طایفه‌ای به اسم این قضایا انجام شد و وقتی سطح امنیت آسیب ببینید چنین حوادثی هم دور از انتظار نیست. رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوادث اخیر استان کسانی که با توئیت زدن و سخنرانی‌های نامناسب و تحریک‌کننده آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند باید پاسخگو باشند؛ آن‌ها حتماً در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد و آسیب‌هایی که به اموال، جان و سلامتی مردم وارد شد سهیم هستند و مسئولیتشان بزرگ است.
وی افزود: همینجور انسان عین حرف‌های دشمن را بگیرد و در باب زنان و مباحث مختلف بیان کند؟ رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که با ائمه جمعه داشتند درباره بانوی ایرانی که به برکت انقلاب اسلامی توانسته در صحنه‌های مهم جهانی حضور پیدا کرده و افتخارآفرینی کند سخن گفتند؛ دشمن می‌خواهد از بانوان ما با یک مشت عناصر معلوم‌الحال، خارج‌نشینان، سلطنت‌طلبان فرسوده و منافقان کودک‌کش و آواره و بی‌هویت انتقال بگیرد؛ آن وقت شما در سخنرانی‌ها با حرف‌های مبهم و یکی به میخ و یکی به نعل زدن و طرح مباحث تحریک کننده و زیر سوال بردن نظام آسیب بزند؟! این‌ها باید جواب بدهند چرا که در این ناامنی‌ها مقصر هستند.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: البته این موضوعات مختص حوادث اخیر نیست چرا که پیش از این هم هرجا فرصت کرده‌اند نیش زده‌اند و ابهام‌آفرینی و تولید بی‌اعتمادی و دلسردی کرده‌اند. این همه زحمات و خدماتی که نظام مظلوم ما در طول ۴۳ سال انجام داده یک بار از زبان این‌ها بیان نشده و در این حوزه لال هستند، اما زمانی که بخواهند اشکالات را مطرح کننده زبانشان دراز است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه